Kundeklage
Er du misfornøyd med noe ønsker vi gjerne at du forteller oss det, slik at vi kan gjøre vårt beste for å rette opp i situasjonen.
Kontakt først vårt kundesenter på telefon, og vi vil forsøke å løse saken så raskt som mulig.
Dersom du etter samtale med oss velger å sende inn skriftlig klage, kan den sendes til klage@leabank.no eller Lea Bank AB NUF, Holbergs gate 21, 0166 Oslo.
Skriftlig klage må inneholde:
- Ditt fornavn og etternavn
- Adresse
- Telefon
- E-post adresse
- Hva klagen gjelder og hva du ønsker vi skal endre
- Tidspunkt for hendelse
Du vil få en skriftlig bekreftelse på at klagen er mottatt. Normalt besvares klagehenvendelser innen 3 virkedager. I de tilfellene hvor det kreves mer tid vil du bli underrettet samt gitt antatt svartid. Alle henvendelser skal besvares innen 15 dager. Når vi behandler klagen vil vi innhente all relevant informasjon for å kunne gjøre en helhetlig vurdering. Alle klager besvares skriftlig, og avgjørelser/utfallet av klagen vil bli begrunnet.
Dersom du ikke er tilfreds med utfallet av klagebehandlingen, kan du klage saken videre til Finansklagenemda.
Finansklagenemnda
Postboks 53, Skøyen
0212 Oslo
Tlf: 23 13 19 60
Vi ønsker fornøyde kunder, og vil bruke det vi lærer av klagebehandling til å gjøre banken enda bedre for kundene.
Prosess i forbindelse med BankID svindel
Har du blitt utsatt for BankID-svindel?
Da ber vi deg gjøre følgende
- Anmelde forholdet til Politiet
- Kontakt utsteder av BankID og sperr den
- Ta kontakt med vårt kundesenter på tlf 22 99 14 00
- Du vil her bli bedt om å redegjøre for hendelsen
- Vi vil foreta undersøkelser og komme tilbake til deg innen 14 dager
Videre klagemuligheter. Hvis du mener at saken er uriktig behandlet, kan du klage saken inn for Finansklagenemda.